
Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, z ADHD i w spektrum autyzmu.
Autorzy zestawu w swoich scenariuszach nie unikają fizycznego ruchu – wręcz przeciwnie rozwijają koncentrację i samokontrolę w zabawach ruchowych, traktując bezruch jako element dłuższych sekwencji. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi jak:
- utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
- wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
- tłumienie niepożądanych bodźców,
- analizę bodźca,
- umiejętność przenoszenia uwagi,
- podzielność uwagi.
Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych, pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.
Co znajduje się w opakowaniu?
- instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnymi i karta rejestracyjną
- 6 woreczków po 18 kamieni (3 woreczki czarnych i 3 woreczki białych)
- 1 plansza stołowa 70 na 70 cm
- 6 kompletów naklejek do przyklejenia na małych kartonikach-twarzach
- 1 komplet naklejek do przyklejenia na dużych kartonikach-twarzach
- 18 kartonowych formatek po 4 okręgi-twarze
- 6 kartonowych formatek z dużymi kręgami-twarzami
W części cyfrowej:
- 150 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych
- 50 kart pracy współpracujących z elementami kartonowymi i ćwiczeniami multimedialnymi
W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodatkowe materiały.
Licencja
Otwarta licencja dla całej placówki edukacyjnej
Przeznaczenie zestawu
Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, dzieci z ADHD i w spektrum autyzmu.
Ćwiczenia multimedialne oraz gry i zabawy planszowe oraz wielkowymiarowe rozwijają koncentrację i samokontrolę w aktywności ruchowej, traktując kontrolowany bezruch jako przerywnik dłuższych sekwencji zabawy. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi jak:
- utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
- wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
- tłumienie niepożądanych bodźców,
- analizę bodźca,
- umiejętność przenoszenia uwagi,
- podzielność uwagi.
Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych, pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.

