Matematyka bez reszty

matematyka bez reszty"Matematyka bez reszty" ("Maths in Use") został nominowany do prestiżowej, międzynarodowej nagrody "The London Book Fair Excellence Awards 2017", przyznawanej za wybitne osiągnięcia wydawnicze.

Matematyka bez reszty to multimedialny produkt edukacyjny dla szkół podstawowych przeznaczony do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz programowania w edukacji wczesnoszkolnej. Zawiera pakiet ćwiczeń, interakcji, zabaw, gier oraz filmy interaktywne do szybkiego i efektywnego wykorzystania podczas zajęć szkolnych.

Program obejmuje trzy części, odpowiadające zakresem tematycznym klasom 1-3 – całość jest dostosowana do podstawy programowej i umożliwia pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

matematyka bez resztyGrafiki i interakcje przedstawiają rzeczywiste obrazy - do minimum ograniczone są nierealistyczne animacje.
Polecenia zadań są tekstowe i dźwiękowe. Ponadto nauczyciel swobodnie może zmienić język – tak, aby przejść przez dane zadanie po angielsku i powrócić do wersji polskiej.
Całość zaprojektowana jest w taki sposób, aby wszystkie elementy aktywne były w zasięgu ręki dziecka – co jest szczególnie ważne w pracy przy tablicy interaktywnej. Nauczyciel ma wiele możliwości pracy z programem.
Inspiracje może znaleźć w dołączonych do produktów przewodnikach i scenariuszach zabaw i zajęć.
Postacie przewodnie „Matematyki bez reszty” są prawdziwe – mają swoje problemy, pasje, marzenia.

 

Skorzystaj z wersji demonstracyjnej produktu!

„Matematyka bez reszty”:

• Wspomaga realizację Podstawy Programowej w zakresie TIK i programowania
• Łączy zabawę i naukę wykorzystując elementy rywalizacji
• Zawiera sprawdzone formy utrwalania wiedzy, m.in. interakcje, zabawy, eksperymenty, filmy, quizy,
• W naturalny sposób wspiera naukę języka angielskiego,
• Pobudza kreatywność dzieci, zachęca do aktywnego poszukiwania wiedzy, szukania rozwiązań, powiązań i ciągów przyczynowo-skutkowych
• Ułatwia pracę grupową, wspomaga procesy integracji
Trzy części programu „Matematyka bez reszty” zawierają ponad 4 500 zadań do Przygód Tematycznych, dedykowanych dla każdej z części – wprowadzających zagadnienia związane z matematyką.
Każda z części zawiera:
• 18 filmów edukacyjnych - wprowadzających w zagadnienia poruszane w tej części i łączące je z realnym światem
• 9 interakcji - dających możliwość zabawy dla całej klasy np. w nauce rytmu, czy zasad kupowania w sklepie
• 18 ćwiczeń - pozwalających na utrwalenie wiedzy z zakresu matematyki

KAŻDA Z CZĘŚCI PROGRAMU MULTIMEDIALNEGO ZAWIERA:

pudełko z materiałami
• kod dostępu do programu – wersja online i offline (do pobrania na pendrive lub komputer),
• licencję na dany produkt na całą szkołę, na rok,
• pendrive do wgrania wersji offline,
• przewodnik po „Matematyka bez reszty”,
• naklejkę z loginem i hasłem do pokoju nauczycielskiego,
do wydruku
• scenariusze zabaw,
• scenariusze lekcji,
• karty pracy do wykorzystania w szkole i w domu.

PROGRAMOWANIE w Matematyce bez reszty:

W części I „Matematyki bez reszty” zawarte są podstawy kodowania. Pokazane jest, że cyfry można zastąpić symbolami. Dziecko uczy się zapisywać wyniki prostych działań matematycznych za pomocą symboli. Ćwiczenia wspomagają również rozwój umiejętności korzystania z komputera. Układ symboli przypomina układ klawiatury, a przycisk „Zatwierdź” jest odpowiednikiem klawisza „Enter” na klawiaturze komputera.

W części II „ Matematyki bez reszty” rozwinięte jest kodowanie. Uczniowie, znajdując określone liczby na skali, mają za zadanie odkodowanie hasła. Polega to na podstawieniu określonych liter pod określone liczby.

W części III „Matematyki bez reszty” wprowadzone zostały podstawy tworzenia prostych algorytmów. Uczniowie mają za zadanie wytyczyć określoną trasę na diagramie w celu wykonania polecenia. Realizują je za pomocą komend „idź”, „obrót w prawo”, obrót w lewo”. Ścieżka, po której porusza się uczeń jest niewidoczna w trakcie wykonywania ćwiczenia. Widoczny jest tylko wykonywany kod. Zrealizowaną trasę uczeń zobaczy po zakończeniu zadania sprawdzając poprawność wykonania. Ćwiczenia wspomagają rozwój wyobraźni przestrzennej oraz utrwalają rozróżnianie kierunków w prawo i w lewo.

CECHY SZCZEGÓLNE:

• KODOWANIE – każda część zawiera ciekawe ćwiczenia z kodowania ze stopniowaniem poziomu trudności
• DWUJĘZYCZNOŚĆ – zmień język w dowolnym momencie. Dostępna wersja z językiem angielskim.
• DOWOLNOŚĆ NOŚNIKA MULTIMEDIALNEGO – program dedykowany jest na tablicę interaktywną, doskonale sprawdzi się także na komputerze, tablecie.
• WYKORZYSTANIE W RÓŻNYCH WARUNKACH – w domu, w szkole, podczas wycieczek szkolnych.
• INTERNET – jeśli w Twojej szkole jest słaby Internet, nie jest to już problemem. „Matematyka bez reszty” działa online i offline – zgraj potrzebne materiały na pendrive dołączony do zestawu i korzystaj bez konieczności połączenia z siecią.
• PLATFORMA DYSTRYBUCYJNA – pozwala na łatwe i szybkie pobieranie nowych aktualizacji lub korzystania w wersji online.
• INTUICYJNOŚĆ –produkt jest intuicyjny i przyjazny w obsłudze dla nauczyciela. Proste użytkowanie bez instrukcji obsługi.

Dodatkowe informacje, „Matematyka bez reszty 

- zgodna z podstawą programową
- wspiera rozwój 8 kluczowych kompetencji
- wspiera pracę nauczyciela w modelu „Metody Projektu”
- praca online i offline- program multimedialny może być uruchomiony online z Platformy Dystrybucyjnej lub offline z dysku lub nośnika zewnętrznego
- roczna licencja- jedna licencja na całą szkołę. Licencja na placówkę. Bez względu na liczbę nauczycieli, uczniów czy dostępnego sprzętu. Kupując jedną licencję, każdy może korzystać z oprogramowania.
- dostęp do platformy- program posiada wsparcie techniczne.
- dowolność nośnika multimedialnego- dedykowany na tablicę interaktywną program może również działać na komputerze i tablecie.
- nośnik - USB/link (Produkt zawiera pusty pendrive wraz z instrukcją pobrania programu za pośrednictwem przesłanego linka)
- licencja - ważna 1 rok

PRZYGODY TEMATYCZNE

W każdej części znajdują się trzy przygody tematyczne, wprowadzające zagadnienia związane z matematyką, w części pierwszej są to:

• Podróże,
• Zakupy,
• Pasje,
w części drugiej:
• Dawne dzieje,
• Polska w świecie,
• Zawody,
w części trzeciej:
• Wynalazki,
• Zagadki anatomii,
• Mały przyrodnik.

Każdy z tych tematów ma swoje wprowadzenie filmowe związane z nim i z 6 zagadnieniami z matematyki, na których skupia się dana część. Poprzez przygody tematyczne program wprowadza następujące tematy:

część I
• dodawanie/odejmowanie,
• figury płaskie,
• miary i wagi,
• czas,
• liczymy dziesiątkami,
• kodowanie,

część II
• dodawanie/odejmowanie,
• figury płaskie i przestrzenne,
• miary/ wagi/ czas/ temperatura,
• mnożenie/dzielenie,
• własności liczb,
• kodowanie,

cześć III
• dodawanie/odejmowanie,
• figury płaskie i przestrzenne,
• mnożenie/dzielenie,
• ułamki zwykłe i dziesiętne,
• zbiory,
• programowanie.

Po upływie roku istnieje możliwość wykupienia licencji na kolejny rok: Matematyka bez reszty pakiet - wznowienie 1 rok

kontakt