Eduterapeutica. Specjalne potrzeby edukacyjne: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia Klasy 1-3
Pakiet pomaga wychowawcom oraz wspierającym ich specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko dysleksji lub dyskalkulii. Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, żeby mogły być zastosowane w całej klasie
z korzyścią dla wszystkich uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji i możliwości, ale mogą być też stosowane na grupowych
lub indywidualnych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych.
Zupełną nowością są pomoce dydaktyczne do pracy z uczniami w klasie lub na zajęciach dodatkowych. Pomoce to gry służące m.in. do rozwijania:
• analizy i syntezy wzrokowej,
• analizy i syntezy słuchowej,
• pamięci i orientacji w przestrzeni,
• porównywania długości i wielkości,
• myślenia operacyjnego,
• umiejętności językowych,
• motoryki oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
• koncentracji i umiejętności społecznych,
• grafomotoryki.
Pakiet zawiera:
• poradnik metodyczny,
• 279 ćwiczeń multimedialnych,
• 229 kart pracy do drukowania i kopiowania,
• grę Figu-miku - pomoc i urozmaicenie zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat.
Szczególnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce. Gra rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową, orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała). Podczas gry uczniowie nabywają umiejętności: poszukiwania, planowania, odpowiedzialności, refleksyjnego spojrzenia na własną pracę. Gra pozwala usprawnić grafomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową a dzięki zaangażowaniu w proces twórczy dzieci wzbogacają umiejętności społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i koncentrację uwagi. Dzięki wielu możliwym wariantom każdy z graczy znajdzie coś, w czym jest dobry, a odniesione sukcesy pozwolą stać się bardziej pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono kilkanaście przykładowych wariantów gry, ale kolorowe figury można wykorzystać także do stworzenia własnych wariacji – w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
Gra składa się z 72 kartonowych kolorowych elementów, 4 kart dla nauczyciela i 5 kart pracy dla uczniów oraz dwóch instrukcji obrazkowych.
• grę wielkoformatową Pajacyk (do zabawy na dywanie) - pomoc do zajęć grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat.
Szczególnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce. Pajacyk pomaga w usprawnianiu motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, a nauka poprzez ruch i zabawę służy nie tylko kinestetykom. Grę można też stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne. Rozładowuje emocje, nadaje się również jako wypełnienie wolnego czasu uczniów, którzy szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w ławkach. Podczas gry dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową, ćwiczą orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała), nabywają też umiejętność planowania. Z kolei nauczanie i zabawy na konkretach pozwalają uczniom łatwiej przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne. Do Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto kilkanaście różnych pomysłów na to, jak tę wielkoformatową grę można wykorzystać w pracy z uczniami.
Eduterapeutica. Specjalne potrzeby edukacyjne: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia Klasy 4-8
Program multimedialny skierowany jest do nauczycieli oraz pedagogów-psychologów do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i kompensacyjnych z uczniami w wieku 10-15 lat. Pomaga przygotować się do zajęć z uczniami, a także
z rodzicami dzieci z ryzykiem występowania i ze zdiagnozowanymi problemami
z zakresu dysleksji rozwojowej. Obejmuje zagadnienia z zakresu:
• Dysleksja,
• Dysgrafia,
• Dysortografia,
• Dyskalkulia.
Dzięki temu, że program „Eduterapeutica. Specjalne potrzeby edukacyjne” jest spójnym rozwiązaniem obejmującym całość zagadnień z zakresu dysleksji rozwojowej, praca z uczniami staje się wyjątkowo skuteczna.
Jądrem programu są multimedialne ćwiczenia oraz karty pracy. Uzupełniają je materiały szkoleniowe i informacyjne
dla nauczycieli i rodziców w tym szkolenia online przeznaczone dla użytkowników programu.
Część materiału ćwiczeniowego może być równolegle wykorzystany do wspierania rozwoju kluczowych kompetencji językowych i matematycznych wśród uczniów:
• zaniedbanych społecznie
• z niewielkim deficytem rozwoju intelektualnego,
• z niewielkimi problemami widzenia i słyszenia,
• Z różnymi formami nadpobudliwości (np. ADHD),
• Z problemami emocjonalnymi w tym problemami ze spektrum autyzmu.
Program obejmuje:
• ogromną bazę ćwiczeń i materiałów pomocniczych, które można komponować zależnie od zdiagnozowanych problemów ucznia,
• zestaw interaktywnych ćwiczeń, zabaw i gier edukacyjnych, nawiązujących do znanych gier komputerowych,
• bogaty materiał przeznaczony do wydruku i stosowania podczas zajęć lub w domu.
Zestaw zawiera blisko 500 ćwiczeń multimedialnych oraz 420 wydrukowanych kart pracy dostępnych również w programie.
Eduterapeutica ADHD
Nowoczesny zestaw z blisko 100 multimedialnymi ćwiczeniami wraz ze scenariuszami zajęć i kartami pracy. Personalizowane wsparcie dla nauczycieli praktyków, którzy w bieżącej pracy oraz w ramach zajęć specjalistycznych, podejścia indywidualnego lub grupowego ucznia z ADHD chcą skupić się na optymalizacji jego rozwoju. Proponowane zadania, aktywności i symulacje są stworzone w oparciu o aktualne trendy rozwojowe z uwzględnieniem potrzeb neurobiologicznych mózgu dzieci z zespołem nadruchliwości psychoruchowej z deficytami uwagi.
Ćwiczenia w atrakcyjnej formie multimedialnej skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:
MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.
MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społecznych wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.
MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.
MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
Ćwiczenia rozwijają w dzieciach z ADHD obszary deficytowe. Jednocześnie dają poczucie kompetencji w sferach, gdzie dziecko będzie miało silnie pożądaną sprawczość:
- uczą kontrolowanej dekoncentracji,
- dają narzędzia myśleniowe w sytuacjach emocjonalnych,
- wprowadzają elementy treningu zastępowania zachowań trudnych,
- wspierają procesy poznawcze bardzo istotne w procesie uczenia się.
Zestaw Eduterapeutica ADHD zawiera:
- pen-drive z ćwiczeniami multimedialnymi,
- karty pracy wydrukowane,
- poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
- długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli (3 kolory filamentu); długopis zmienia rysunki w przestrzenne obiekty. Dla dzieci z ADHD szczególnie pomocny ponieważ uczy cierpliwość oraz rozwija wyobraźnię przestrzenną,
- szkolenie on-line dla nauczycieli.
Eduterapeutica Autyzm
Eduterapeutica Autyzm to jedyny taki system wspierający całe grono pedagogiczne. Jest to zbiór praktycznych i różnorodnych materiałów zebranych w jednym miejscu. W pakiecie zawarto przydatne wskazówki, szczególnie dla nauczycieli klas 1-8, jak zachować się w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu oraz jak przygotować całą klasę do integracji z uczniem z ASD. Scenariusze zajęć i pomoce mają służyć do nawiązania dobrych relacji i komunikacji między nauczycielem a uczniem z ASD, natomiast zadania i ćwiczenia dla wszystkich uczniów ułatwiają pokonanie dystansu fizycznego i pomagają w rozwijaniu kompetencji społecznych u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Pakiet zawiera komplet różnorodnych materiałów dla pedagoga, nauczycieli wychowawców i nauczycieli specjalistów:
- ponad 60 zabaw wspierających relacje i komunikację między uczniami (bloki tematyczne: emocje, kształtowanie i wzmacnianie pozytywnej postawy, rozwijanie umiejętności społecznych, zajęcia integracyjne, rozwijanie teorii umysłu i inne – bez wątpienia sprawdzają się również na godzinach wychowawczych),
- 11 plakatów edukacyjnych (do powieszenia np. w pokoju nauczycielskim),
- poradniki dla nauczycieli/wychowawców: „Jak prowadzić lekcje w klasach, w których są uczniowie ze spektrum autyzmu?” oraz „Dom – szkoła – klasa w trosce o ASA, czyli jak współpracować z Rodzicami ucznia z ASD?”
- prezentacje multimedialne dla pedagoga do przeprowadzenia wewnętrznych szkoleń doskonalenia nauczycieli,
- blisko 20 kart pracy integrujących uczniów,
- 5 sztuk praktycznych fiszek dla nauczycieli z podpowiedziami, jak wykorzystać mocne strony ucznia z ASD podczas zajęć w szkole,
- 3 arkusze buziek emotikonek: zarówno te już gotowe jak i do samodzielnego wykonania, pomocne w komunikowaniu się z uczniami,
- dostęp do zbioru 20 filmów edukacyjnych o dzieciach i młodzieży ASD,
- długopis Banach 3D z 10 kartami pracy do stosowania na zajęciach rewalidacyjno-kompensacyjnych. Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski); praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia,
- materiał do Długopisu Banach 3D na start – 30m filamentu w 3 kolorach (czerwony, niebieski, żółty).
Eduterapeutica Logopedia wersja rozszerzona bez drukarki
Eduterapeutica Logopedia to przyjazne i skuteczne narzędzie pracy logopedów i terapeutów. Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny wspiera specjalistów w skutecznym rozpoznawaniu wad wymowy i planowaniu indywidualnej terapii logopedycznej z wykorzystaniem bogatej bazy ćwiczeń interaktywnych, kart pracy i pomocy dydaktycznych.
Sprawisz, że Twoje zajęcia będą wyjątkowo atrakcyjne!
Interaktywny charakter terapii w programie Eduterapeutica, z pewnością spowoduje, że dzieci będą chętnie powtarzać, ćwiczyć oraz bawić się, dzięki czemu nie będą czuły, że poddane są terapii. To doskonała motywacja i zachęta dzieci do powtarzania żmudnych i monotonnych ćwiczeń logopedycznych.
Eduterapeutica wspiera pracę logopedy w takich obszarach jak:
- badanie mowy – umożliwia zdiagnozowanie budowy i sprawności narządów mowy
- szeregi – szumiący, syczący, ciszący (poziom łatwy, średni, trudny)
- różnicowanie szeregów (poziom łatwy, średni, trudny)
- dźwięczność (mowa bezdźwięczna)
- artykulacja głosek r, k, g
- słuch fonematyczny
- skuteczna terapia jąkania
- ćwiczenia do nauki i utrwalania kształtów liter (grafomotoryka)
- nagrywanie i przechowywanie dźwięków co umożliwia porównywanie ich w trakcie realizowanej terapii.
Eduterapeutica Logopedia zawiera:
- 879 interaktywnych ćwiczeń (instalacja z Pendrive’a)
- 3 poziomy trudności ćwiczeń
- 690 kart pracy – drukowane i elektroniczne
- poradnik metodyczny – drukowany i elektroniczny
- słuchawki z mikrofonem
- kartonowe pomoce dydaktyczne które urozmaicają zajęcia – labiogramy wszystkich głosek alfabetu, karty do ćwiczeń słuchu fonemowego, memory, plansze sytuacyjne.
Produkt rekomendowany przez Polski Związek Logopedów
Zapraszamy do pobrania 30 dniowej darmowej wersji programu!
Logopedia podstawowa
Przyjazne i skuteczne narzędzie pracy logopedów i terapeutów rekomendowane przez Polski Związek Logopedów.
Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny, wspierający specjalistów w skutecznym rozpoznawaniu wad wymowy i planowaniu indywidualnej terapii logopedycznej z wykorzystaniem bogatej bazy ćwiczeń interaktywnych, a także tradycyjnych pomocy dydaktycznych.
Eduterapeutica Logopedia wersja podstawowa obejmuje:
• szereg szumiący
• szereg syczący
• szereg ciszący
• różnicowanie szeregów
• głoska r
• 515 interaktywnych ćwiczeń
• 690 drukowanych kart pracy
• poradnik metodyczny
• słuchawki z mikrofonem
• pomoce dydaktyczne: labiogramy wszystkich głosek alfabetu, karty do ćwiczeń słuchu fonemowego, memory, plansze sytuacyjne.
Wymagania sprzętowe: system operacyjny Windows XP (32-bitowy), Vista/7/8 (32- i 64-bitowy) lub Windows 10.
Eduterapeutica Nastolatki Specjalne Potrzeby Edukacyjne 15-17 lat
Eduterapeutica Nastolatki Specjalne Potrzeby Edukacyjne to godny uwagi multimedialny pakiet ćwiczeń. Program przeznaczony jest do terapii dysleksji rozwojowej i dyskalkulii wśród uczniów szkół ponadpodstawowych. Jest odpowiedni dla placówek zajmujących się reedukacją osób z różnymi dysfunkcjami. Niewątpliwie będzie praktycznym wsparciem dla nauczycieli specjalistów oraz pedagogów odpowiedzialnych za pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wykorzystanie komputerów w trakcie zajęć oraz atrakcyjność ćwiczeń zwiększa motywację uczniów. Program korzystnie wpływa na prawidłową ocenę samego siebie. W klasach integracyjnych uczniowie mogą pracować z jednym programem na różnych poziomach trudności.
Zestaw Eduterapeutica Nastolatki zawiera:
- 230 interaktywnych gier, zabaw i ćwiczeń komputerowych na różnych poziomach trudności nawiązujących do gier komputerowych (na pendrive),
- 317 kart pracy w programie – utrwalają ćwiczenia w wersji multimedialnej,
- poradnik metodyczny,
- Długopis Banach 3D z kartami pracy ,
- materiał do Długopisu Banach 3D na start – 30 m filamentu w 3 kolorach.
Ze względu na wykorzystanie komputera i ćwiczeń multimedialnych, zajęcia są niewątpliwie atrakcyjniejsze dla uczniów. Terapia wspomagana ćwiczeniami interaktywnymi w rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niewątpliwie przynosi bardzo dobre rezultaty i jest skuteczniejsza od zajęć tradycyjnych.
Ćwiczenia wspierają:
- percepcję wzrokową,
- pamięć,
- koncentrację,
- rozwój motoryki, koordynacji oraz integracji sensorycznej uczniów,
- myślenie matematyczne,
- umiejętności ortograficzne i językowe.
W pakiecie Eduterapeutica Nastolatki Specjalne Potrzeby Edukacyjne godna uwagi jest praca uczniów z długopisami 3D. Uczniowie uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Zajęcia z użyciem długopisu 3D wyzwalają pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia.
Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty.
Złapmy Lwa 3×4 – specjalne potrzeby edukacyjne
Złapmy Lwa 3×4 – specjalne potrzeby edukacyjne wspomaga rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Jest polecana dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 5 lat
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
Gra „Złapmy lwa” (podobnie jak szachy) rozwija szereg umiejętności takich jak myślenie logiczne, myślenie
strategiczne, koncentracje, cierpliwość, radzenie sobie z emocjami, umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów, szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.
Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:
- percepcję wzrokową,
- pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni,
- myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie,
- motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
- umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.
Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Do gry “Złapmy lwa – specjalne potrzeby edukacyjne” dołączone są kartonowe elementy:
6 kartonowych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
- planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
- kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z „emotikonami” symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
- sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami,
- poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy,
- zabawy multimedialne na tablicę interaktywną,
- nagrody – naklejki dla dzieci.