Koncentracja i samokontrola

tytul_gosense_koncentracja_i_samokontrola (1)

Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, z ADHD i w spektrum autyzmu.

Autorzy zestawu w swoich scenariuszach nie unikają fizycznego ruchu – wręcz przeciwnie rozwijają koncentrację i samokontrolę w zabawach ruchowych, traktując bezruch jako element dłuższych sekwencji. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi jak:

  • utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
  • wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
  • tłumienie niepożądanych bodźców,
  • analizę bodźca,
  • umiejętność przenoszenia uwagi,
  • podzielność uwagi.

Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych, pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.

Co znajduje się w opakowaniu?

  • instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnymi i karta rejestracyjną
  • 6 woreczków po 18 kamieni (3 woreczki czarnych i 3 woreczki białych)
  • 1 plansza stołowa 70 na 70 cm
  • 6 kompletów naklejek do przyklejenia na małych kartonikach-twarzach
  • 1 komplet naklejek do przyklejenia na dużych kartonikach-twarzach
  • 18 kartonowych formatek po 4 okręgi-twarze
  • 6 kartonowych formatek z dużymi kręgami-twarzami

W części cyfrowej:

  • 150 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych
  • 50 kart pracy współpracujących z elementami kartonowymi i ćwiczeniami multimedialnymi

W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodatkowe materiały.

Licencja

Otwarta licencja dla całej placówki edukacyjnej

Przeznaczenie zestawu

Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, dzieci z ADHD i w spektrum autyzmu.

Ćwiczenia multimedialne oraz gry i zabawy planszowe oraz wielkowymiarowe rozwijają koncentrację i samokontrolę w aktywności ruchowej, traktując kontrolowany bezruch jako przerywnik dłuższych sekwencji zabawy. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi jak:

  • utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
  • wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
  • tłumienie niepożądanych bodźców,
  • analizę bodźca,
  • umiejętność przenoszenia uwagi,
  • podzielność uwagi.

Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych, pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.

kontakt Szkoła w Chmurze